Politik

Tänkte eftersom det var så längesen jag skrev mycket så kan jag iaf slänga in ett till inlägg idag.

Och det blir som det står i rubriken om politik eftersom det är val snart.
Men jag har  ju ganska tur med att inte få rösta än då jag inte har tillräkligt med information om allt och inte har åldern inne.
Men till saken nu.

Igår på samhällslektionen så snackade vi om just politik och man fick lite mer information om alla partier som är dom störtsa, och jag tror att många ändrade sig om SD (sverige demokraterna) Jag skulle inte rösta på dom iaf. bara för att alla tror att de vill slänga ut alla invandrare så ska dom rösta på dom. Men jag tycker såhär bara dominte gör något dumt och följer sveriges lagar så ska de få bo här. Men då ska de jobba också.

Men jag skulle vilja göra ett parti med någon åsikt från alla de andra för allt de säger är ju inte bra men det är vissa grejer. Och en sak jag inte fattar är att KD vill att homosexuella inte ska få skaffa barn. Men står det en rad i bibeln med HOMOSEXUELLA SKA INTE FÅ ADOPTERA BARN! ? nej det gör det inte okej att som vissa säger att det står man och kvinna ska vara tillsammans men hur fan visste de som skrev bibeln att man inte skulle kunna bli kär i en av samma kön? Det är liksom känslorna till en människa och kärlek är en vacker sak.
Spela roll om det är tjej kille, kille kille eller tjej tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0